Wstęp deklaracji

Urząd Gminy Ozorków zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej http://www.ug-ozorkow.pl/ 

Dane teleadresowe jednostki:

Gmina Ozorków

ul. Stanisława Wigury 14

95-035 Ozorków

Data publikacji strony internetowej: 2017-07-31

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-31

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
 

- część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących,

- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego

Ułatwienia na stronie podmiotowej

Strony internetowe w ramach Systemu BIP posiadają następujące ułatwienia:

- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia 2020-03-31

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Małgorzata Tomczak 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Telefon: 42 277 14 44 wew.105

Procedura wnioskowo-skargowa

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Sekretarz Małgorzata Tomczak, adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1.Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Wejście do budynku  Urzędu od strony ul. Wigury. Do wejścia prowadzi 6 niskich stopni schodowych zakończonych przestronnym spocznikiem. Po obu stronach schodów znajduje się barierka.

2.Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Budynek Urzędu jest budynkiem parterowym. Wewnątrz budynku nie ma windy ani schodów, posiada dostępne korytarze.

3.Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Pracownik wyznaczony jest zobowiązany do udzielenia pomocy i w przypadku osób o niepełnosprawności ruchowej, osób na wózkach inwalidzkich, osób niewidomych lub słabowidzących, osób głuchoniemych lub niedosłyszących, pracownik ten prosi osobę kierującą komórką organizacyjną, z usług której zamierza skorzystać osoba niepełnosprawna w celu zapewnienia jej wszechstronnej pomocy.

4.Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

5.Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

6.Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

7.Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

 

Czy wiesz, że Twój podatek PIT zasila budżet Państwa i tylko jego 37,98% trafia do budżetu Twojej gminy?

 

Zostawiasz swój podatek w Gminie Ozorków?

Jesteśmy z Ciebie dumni.

 

Twoje pieniądze przeznaczane są m.in. na budowę dróg, placów zabaw czy obiektów sportowych. Dzięki nim nasza gmina się rozwija.

 

Pamiętaj!

Rozliczając się z Urzędem Skarbowym wskaż w zeznaniu podatkowym jako miejsce zamieszkania Gminę Ozorków (niezależnie od miejsca zameldowania).

 

 

Twoje podatki wrócą do Ciebie!!!

 

Zaglądaj do nas często, w tej zakładce znjadziesz informacje, jak rozliczyć PIT w swojej gminie oraz na co może zostać przeznaczony Twój podatek. 

 

Klauzula obowiązku informacyjnego

Działając zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i  Rady (UE) 2016/679 z  dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w  związku z  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1), dalej jako: „RODO” informujemy iż:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy z siedzibą w Ozorkowie, przy
    ul. Wigury 14, NIP 732-11-00-134, REGON 000543568
  • W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;

- realizacji umów zawartych przez Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

- wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit e) RODO;

- w innych przypadkach, w których Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

  • Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane:

- organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

- podmiotom dostarczającym i wspierającym systemy teleinformatyczne Administratora oraz innym podmiotom współpracującym z Administratorem, na mocy stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych;

- podmiotom, którym Administrator ma obowiązek przekazywać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.

- w zakresie stanowiącym informację publiczną – Pani/Pana dane osobowe będą ujawnione każdemu zainteresowanemu taką informacją lub zostaną opublikowane na stronie BIP Administratora.

  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane. Kryteria ustalenia tego okresu wynikają głównie z przepisów obowiązującego prawa dotyczących archiwizacji, przepisów merytorycznych lub Kodeksu postępowania administracyjnego. W przypadku wyrażenia zgody, Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu, dla którego zostały pozyskane, a następnie przez okres niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych zprzetwarzaniem danych.
  • Ma Pan/Pani, w zależności od charakteru przetwarzania, prawo do:
  1. dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  3. przenoszenia danych,
  4. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie,
  5. wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
  • Podanie przez Panią/Pana danych osobowych, w zależności od ściśle określonego celu przetwarzania jest wymogiem ustawowym lub dobrowolnym.

 wfos


fundusze UE


 logo mkidn


PROW 2014 2020 


Województwo Łódzkie

 Projekty finansowane/współfinansowane z budżetu Województwa Łódzkiego


   logo men 


 

Ministerstwo Infrastruktury

 


Łódzkie na plus

 


 

Cyfrowa Gmina – Granty PPGR


Cyfrowa Gmina



 

 

 

 

Gmina Ozorków mając na uwadze konieczność stałego polepszania warunków życia mieszkańców przystąpiła do opracowania dokumentu:
„Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Ozorków”
W dokumencie przedstawione zostaną działania w zakresie ograniczenia emisji, poprawy efektywności gospodarki oraz zwiększenia ilości energii z odnawialnych źródeł.
Dokument obejmie swoim zakresem stworzenie bazy danych inwentaryzacji CO2 oraz niezbędne szkolenia dla pracowników i promocję projektu.
Efektem końcowym Planu Gospodarki Niskoemisyjnej (PGN) będzie zestaw działań nakierowanych bezpośrednio i pośrednio na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a także instrumentów, które wspomogą wszystkich uczestników realizacji Programu w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną.


Dzięki PGN możemy zyskać:
czystsze powietrze,
oszczędności
dotacje UE na działania takie, jak:
- termomodernizacja budynków,
- oświetlenie ulic i placów,
- poprawa jakości dróg,
- wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii,
- wymiana starych kotłów/ pieców na nowe i sprawniejsze, itp.


„Gospodarka niskoemisyjna” (ang. low emission economy) oznacza gospodarkę charakteryzującą się przede wszystkim oddzieleniem wzrostu emisji gazów cieplarnianych od wzrostu gospodarczego, głównie poprzez ograniczenie wykorzystania paliw kopalnych. Gospodarka niskoemisyjna opiera się przede wszystkim na efektywności energetycznej, wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii i zastosowaniu technologii ograniczających emisję.
Koncepcja tworzenia i realizacji Planów Gospodarki Niskoemisyjnej wynika z polityki klimatycznej Unii Europejskiej i międzynarodowych zobowiązań Polski do redukcji emisji gazów cieplarnianych określonych przez ratyfikowany Protokół z Kioto ustalony na forum Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych ds. Zmian Klimatu.

ikona pdf - Uchwała Nr XXII/167/16 Rady Gminy Ozorków z dnia 21 stycznia 2016 r. w sprawie przyjęcia Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Ozorków

ikona pdf - Załącznik do Uchwały Nr XXII/167/16 Rady Gminy Ozorków z dnia 21 stycznia 2016r.

Podinspektor

Karolina Dziedziela tel. 42 277 14 44 wew. 114Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., pokój nr 4

Prowadzone sprawy:

-  działania z zakresu ochrony zwierząt, w tym realizacja zadań wynikających z przyjętego Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt.

-  wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

-  targowiska gminne i rezerwacja miejsc targowych,

-  utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy,

-  prowadzenie działań w zakresie likwidacji tzw. „dzikich wysypisk”.

-  działania w zakresie opracowywania, aktualizacji i wdrażania programów dotyczących ochrony środowiska, w tym programu utylizacji odpadów zawierających azbest,

-  prowadzenie ewidencji substancji szkodliwych, w tym azbestu, na terenie gminy.

-  prowadzenie spraw z zakresu ustawy – Prawo łowieckie, w tym m.in. umowy dzierżawy, plany hodowlano - łowieckie, kalendarze zbiorowych polowań, szkody łowieckie, dokarmianie zwierzyny, współpraca z kołami łowieckimi.

 


 

 ikona pdf - Uchwała Nr XXIV/200/20 Rady Gminy Ozorków z dnia 31 marca 2020r. w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Ozorków w roku 2020.

 

ikona pdf - Uchwała Nr XXVIII/228/20 Rady Gminy Ozorków z dnia 25 czerwca 2020r. zmieniające Uchwałę Nr XXIV/200/20 Rady Gminy Ozorków z dnia 31 marca 2020r. w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Ozorków w roku 2020.

Wydania archiwalne:

 

               Styczeń 2016                                    Luty 2016                             Marzec 2016                                        Kwiecień 2016

gminniak st 16 | gminniak2gminniak3| gminniak4

 

 

                     Maj 2016                            Czerwiec 2016                                    Lipiec 2016

gminniak5 |  gminniak6 |  gminniak7 | 

 

 

            Kwiecień 2017                          Maj 2017                                   Czerwiec 2017                                   Lipiec 2017

gminniak0417  gminniak0517gminniak06 17|  gminniak07 17

 

 

 

                 Sierpień 2017                   Wrzesień 2017                              Październik 2017                                Listopad 2017

gminniak08 17 |  gminniak09 17 | gminniak10 17gminniak11 17

 

 

          Grudzień 2017                        Styczeń 2018                                      Luty 2018                                      Marzec 2018

gminniak12 17gminniak01 18gminniak02 18 1 |  gminniak03 18

 

              Kwiecień 2018                       Maj 2018                                      Czerwiec 2018                                Lipiec 2018

gminniak04 18 |  gminniak05 18 |  gminniak06 18 |  gminniak07 18 

 

            Sierpień 2018                        Wrzesień 2018                             Październik 2018                                 Listopad 2018

gminniak08 18 |  gminniak09 18 |  gminniak10 18 |  gminniak11 18

 

         Grudzień 2018                 Styczeń 2019                                      Luty 2019                                      Marzec 2019

gminniak12 18 |  gminniak12 18 |  gminniak02 19 |  gminniak03 19

 

 

              Kwiecień 2019                            Maj 2019                                            Czerwiec 2019                                  Lipiec 2019

gminniak04 19 |  gminniak05 19 |  gminniak06 19 |  gminniak07 19

 

 

                 Sierpień 2019                 Wrzesień 2019                     Październik 2019                                 Listopad 2019

gminniak08 19 |  gminniak09 19 |  gminniak10 19 |  gminniak11 19

 

 

 

              Grudzień 2019                     Styczeń 2020                 Luty 2020                    Marzec 2020

gminniak12 19 |  gminniak01 20 |  gminniak02 20 |  gminniak03 20

 

 

                 Kwiecień 2020                     Maj 2020                                  Czerwiec 2020                          Lipiec 2020

gminniak04 20 |  gminniak05 20 |  gminniak06 20 | gminniak07 20

 

 

               Sierpień 2020                  Wrzesień 2020                              Październik 2020                             Listopad 2020

gminniak08 20 | gminniak09 20 | gminniak10 20 | gminniak09 20

 

 

             Grudzień 2020                   Styczeń 2021                               Luty 2021                                Marzec 2021

gminniak12 20 | gminniak01 21 | gminniak02 21 | gminniak03 21

 

   Kwiecień 2021      Maj 2021   Czerwiec 2021    Lipiec 2021
 gminniak04 21  gminniak05 21  gminniak06 21  gminniak07 21

 

   Sierpień 2021      Wrzesień 2021   Październik 2021    Listopad 2021
 gminniak08 21  gminniak09 21  gminniak10 21  gminniak11_21

 

 

   Grudzień 2021      Styczeń 2022   Luty 2022    Marzec 2022
 gminniak12 21  gminniak01 22  gminniak02 22  gminniak03 22

 

 

   Kwiecień 2022      Maj 2022   Czerwiec 2022    Lipiec 2022
 gminniak04 22  gminniak05 22  gminniak06 22  gminniak07 22

 

 

   Sierpień 2022      Wrzesień 2022   Październik 2022    Listopad 2022
 gminniak08 22  gminniak09 22  gminniak10 22  gminniak11 22

 

 

   Grudzień 2022      Styczeń 2023   Luty 2023    Marzec 2023
 gminniak12 22  gminniak01 23    

 

Jednostki OSP z terenu Gminy Ozorków

2021 rok

Nazwa OSP

Prezes

Naczelnik

Data powstania

Ilość czł.

Solca Wielka

Tadeusz Majchrzak

Arkadiusz Pietrzak

1925

45

Leśmierz

Sławomir Pigłowski

Michał Latecki

1875

22

Czerchów

Krzysztof Granosik

Karol Bartczak

1946

36

Modlna

Dariusz Stańczyk

Krzysztof Matuszewski

1926

28

 

Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej jest ogólnopolskim stowarzyszeniem, które zrzesza Ochotnicze Straże Pożarne m.in. Jednostki OSP z terenu Gminy Ozorków. Związek jest kontynuatorem wielowiekowej tradycji ruchu strażackiego polegającej na niesieniu bezinteresownej pomocy ludziom, przede wszystkim w zakresie zagrożeń pożarowych, chociażby z uwagi na sprzęt p.poż. , którym dzisiaj dysponują jednostki skupiające strażaków ochotników. Zadania w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz wszelkiej pomocy poszkodowanym nie zamykają pola działania ochotnikom ponieważ jest to organizacja mocno zakorzeniona w lokalnej społeczności. Dlatego podejmuje różne formy pracy kulturalno-oświatowej, pielęgnuje dorobek historyczny ruchu strażackiego, a nawet promuje działalność artystyczną-sportową w niektórych jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych. Związek działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. Nr 20 poz. 104 ze zm.) ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. O ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 81, poz 351 ze zm.) oraz własnego statutu. Działania mające na celu utrzymanie należytego stanu bezpieczeństwa pożarowego na terenie Gminy Ozorków wymagają zaangażowania dość dużych środków finansowych pochodzących z budżetu gminy. Utrzymanie jednostek OSP pociąga za sobą następujące wydatki: ubezpieczenia pojazdów będących w używaniu przez jednostki OSP; zakup paliwa do pojazdów i motopomp, ubezpieczenia strażaków od następstw nieszczęśliwych wypadków; badania techniczne pojazdów; badania profilaktyczne strażaków; ekwiwalent pieniężny za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym; naprawy i konserwacje sprzętu p.poż. - samochody, motopompy, syreny; remonty strażnic; zakup sprzętu p.poż. (sprzęt gaśniczy, wyposażenie strażaka); zakup mundurów wyjściowych. Wyposażenie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych w sprzęt ratowniczy, ratowniczo-gaśniczy i umundurowanie bojowe, spoczywa na samorządzie gminnym oraz częściowo na źródłach zewnętrznych. Podjęta działalność jednostek OSP ma również ścisły związek z funkcjonowaniem oddziałów Państwowej Straży Pożarnej koordynującej podejmowane lokalnie działania w zakresie p.poż. Wszystkie jednostki OSP dysponują samochodami bojowymi i naturalnie dbają o wygląd oraz stan techniczny strażnic OSP, gdzie garażują swoje pojazdy. Stałą gotowość do podejmowania akcji ratowniczo-gaśniczych gwarantują właśnie środki finansowe planowane w corocznym budżecie gminy, by nasi druhowie mogli w sposób ciągły, skutecznie - prowadzić działalność w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Zabezpieczenie odpowiedniego sprzętu p.poż. podnosi stan gotowości bojowej i zwiększa możliwości operacyjne w/w jednostek OSP. Nasi członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z jednostek w Solcy Wielkiej, Leśmierzu, Czerchowie i Modlnej wielokrotnie dowiedli, że są do takiej działalności gotowi. Dla wszystkich jednostek w kraju są organizowane Zawody Sportowo-Pożarnicze OSP - sprawdzian gotowości bojowej z wykorzystaniem motopomp pożarniczych P – 05. Za duże zaangażowanie w działaniach związanych z ochroną p.poż. członkom Ochotniczych Straży Pożarnych RP, jednostkom OSP oraz instytucjom i osobom wspierającym realizację zadań z zakresu p.poż. nadawane są odznaki i wyróżnienia:1. ZŁOTY ZNAK ZWIĄZKU OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, HONOROWY MEDAL im. BOLESŁAWA CHOMICZA, MEDAL „ZA ZASŁUGI DLA POŻARNICTWA” w trzech stopniach: złoty, srebrny i brązowy, STRAŻAK WZOROWY, ZA WYSŁUGĘ LAT.

OSP Solca Wielka (KRS) – remiza strażacka (własność gminy Ozorków) wybudowana w roku 1986 – 3 garaże, zaplecze magazynowe, na piętrze sala widowiskowa z zapleczem kuchennym i sanitariatami. OSP Solca Wielka jest jedyną w gminie Ozorków jednostką ochrony przeciwpożarowej działającą w ramach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego (od 1995 roku), z systemem selektywnego wywoływania. Wyposażenie w sprzęt ratowniczy: samochód Ratowniczo-Gaśniczy 4x2” marki IVECO, lekki samochód rozpoznawczo - ratowniczy VW T4, motopompa M8, aparaty oddechowe x 4, sprzęt hydrauliczny LUKAS, piły do drewna i betonu. To wszystko jest chronione za pomocą zainstalowanego systemu alarmowego w części garażowej. Działalność jednostki OSP Solca Wielka to przede wszystkim ochrona ludności i mienia w zakresie pożarnictwa, zagrożeń występujących w ruchu drogowym oraz innych niebezpieczeństw pojawiających się w miejscach publicznych. Duże doświadczenie naszej braci strażackiej i odpowiednie szkolenia pozwalają wykonywać odpowiedzialnie statutowe zadania.

OSP Czerchów (KRS) – remiza strażacka wybudowana w latach 70-tych, ciągle rozbudowywana i udoskonalana – zamontowano nowoczesną bramę garażową otwieraną za pomocą pilota. Strażnica posiada przestronny garaż, dużą świetlicę z zapleczem kuchennym oraz sanitariaty. Na wyposażeniu jednostki OSP Czerchów jest dość przestarzały samochód pożarniczy Star P244L, motopompa M-800. Jest to jednostka niezwykle rozwojowa, ponieważ w jej szeregach znajduje się bardzo dużo młodych strażaków.

OSP Modlna (KRS) – remiza strażacka (własność gminy Ozorków) wybudowana w latach 80-tych, posiadająca jedno duże pomieszczenie garażowe. Obok znajdują się dwie sale tj. duża taneczna oraz mniejsza – konferencyjna. Dość skromna kuchnia i sanitariaty wystarczają na podstawowe potrzeby strażaków oraz na organizowanie niewielkich spotkań. 8 lat temu budynek został gruntownie odnowiony, wymieniono też w remizie okna, przeprowadzono remont dachu. Rok 2020 i 2021 poświęcono na remont garażu, wykonano nową posadzkę i wymieniono stare wrota na nowe - otwierane automatycznie. Na wyposażeniu jednostki OSP Modlna jest następujący sprzęt: samochód osobowy Daewoo Lanos, Jelcz 325/04 po gruntownym remoncie, motopompa M-800.

OSP Leśmierz (KRS) – jednostka jest kontynuatorką ruchu strażackiego, tworzonego na ziemiach polskich - pod zaborami na gruncie rozwijającego się przemysłu cukrowniczego. Straż Ogniowa z Leśmierza rozpoczęła służbę już w drugiej połowie XIX wieku i swą działalnością godnie zapisała się w historii pożarnictwa, głównie na terenach związanych z Leśmierzem. Dzięki sprzyjającym okolicznościom - pod opieką - administratora Władysława Boettichera, u schyłku dziewiętnastego wieku strażacy mieli swoją orkiestrę dętą. Dzisiaj siedzibą jednostki jest strażnica urządzona w budynku należącym do gminy Ozorków, po zlikwidowanej Cukrowni "Leśmierz". Na wyposażeniu jednostki OSP Leśmierz jest samochód pożarniczy marki IVECO UNIC A1SHH038, zakupiony za środki budżetowe gminy Ozorków i motopompa M-800.

Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6

Polityka prywatności strony internetowej:

W momencie wejścia przez Państwa na nasz portal, na dysku Państwa komputera mogą być zapisywane tzw. ciasteczka (ang. cookies), czyli niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez nasz serwer albo serwer Google.

Ciasteczka służą zapamiętaniu preferowanego wyglądu stron, ustawionego przez użytkowników, np. rozmiaru czcionki, odnotowaniu faktu głosowania w prowadzonych ankietach.

Zapisywanych na Twoim komputerze informacji wysyłanych z naszego serwera nigdzie nie gromadzimy i w żaden sposób nie przetwarzamy.

W każdym momencie możecie Państwo wyłączyć możliwość zapisywania wszystkich lub niektórych ciasteczek poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.

 

Budynek Gmina Ozorków

 

  GMINA OZORKÓW

ul. Wigury 14, 95-035 Ozorków

tel.: 42 277 14 44, 42 277 14 45,

fax 42 277 14 49

EPUAP: /1020062/SkrytkaESP

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

NIP: 732-215-05-42 REGON: 472057796

 

 Inspektor Ochrony Danych: Katarzyna Cieślak

Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

godziny pracy urzędu:

poniedziałek - 800 - 1600

wtorek - 800 - 1700

środa - 800 - 1600

czwartek 800 - 1600

piątek - 800 - 1500

sobota - nieczynne 

 

Wpłaty za:

- odpady komunalne,

- podatek rolny,

- podatek leśny,

- podatek od nieruchomości

dokonujemy na indywidualne konta bankowe.

Wpłaty za:

- opłatę skarbową,

- podatek od środków transportowych,

- zajęcie pasa drogowego,

- opłatę za zezwolenie alkoholowe,

- opłatę za ścieki,

- opłatę produktową,

- opłatę za psa,

- opłatę eksploatacyjną,

- opłatę targową,

- opłaty lokalne, w tym: opłata za użytkowanie wieczyste, czynsze dzierżawne, czynsze lokale użytkowe, czynsze mieszkalne, opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności, sprzedaż majątku gminy oraz inne opłaty stanowiące dochód budżetu Gminy Ozorków

dokonujemy na konto: BANK SPÓŁDZIELCZY W OZORKOWIE 06 8786 0001 0000 1502 2000 0003

Wpływy z udziałów w podatkach realizowanych przez Urzędy Skarbowe na rzecz Gminy Ozorków

dokonujemy na konto: BANK SPÓŁDZIELCZY W OZORKOWIE 33 8786 0001 0000 1502 2000 0002

Wpłaty związane z opłatą za udostępnienie danych osobowych

dokonujemy na konto: BANK SPÓŁDZIELCZY W OZORKOWIE 58 8786 0001 0000 1502 2001 0222

Położenie geograficzne

Gmina Ozorków leży w województwie łódzkim. Powstała w 1973 r. w wyniku połączenia trzech Gromadzkich Rad Narodowych. Do 1975 r. należała do powiatu łęczyckiego. Od 1 stycznia 1999 roku weszła w skład powiatu zgierskiego. Gmina Ozorków jest zapleczem olbrzymiej aglomeracji łódzkiej i leży ona w północno zachodniej części województwa łódzkiego, w dolinie rzeki Bzury. Jest to Gmina typowo rolnicza. Gmina Ozorków sąsiaduje na granicy południowej i zachodniej z miastem Ozorków oraz od północy z gminami rolniczymi Łęczyca, Piątek, Góra Świętej Małgorzaty. Od wschodu z gminą Ozorków graniczy gmina Zgierz i a od zachodu gmina Parzęczew. Gmina Ozorków jest jedną z 9 jednostek samorządowych Powiatu Zgierskiego, oddalona niespełna 30 km na północny – zachód od stolicy województwa łódzkiego –Łodzi. Pod względem położenia geograficznego teren gminy zaliczany jest do Wyżyny Łódzkiej wchodzącej w skład Krainy Wielkich Dolin. W podziale Wyżyny Łódzkiej gmina Ozorków rozdzielona jest między Garb Łódzki i Nieckę Łęczycką.
Siedzibą organów gminy jest miasto Ozorków. Urząd Gminy mieści się w Ozorkowie przy ul Wigury 14. Jest to budynek komunalny Gminy-Miasta Ozorków, zlokalizowany w zespole dawnego dworu Scheiblerów.
Obecnie, wspólnie z Urzędem Gminy, mają tu również swoje siedziby: Rada Gminy Ozorków, Ośrodek Pomocy Społecznej w Ozorkowie.

 

położenie na terenie powiatu zgierskiego:

Położenie w Powiecie Zgierskim

Przez teren gminy przebiegają ważne arterie komunikacyjne:

- z północy na południe - droga krajowa Nr 91 relacji Gdańsk - Cieszyn (na terenie gminy Ozorków jej długość wynosi 9,00 km),
- ze wschodu na zachód - drogi wojewódzkie: Nr 469 Wróblew - Uniejów oraz 708 Ozorków - Modlna - Warszyce – Stryków - Niesułków (na terenie gminy ich długość wynosi 15,20 km).
Bardzo ważną rolę odgrywa droga Nr 708, ponieważ pod Strykowem połączyła drogę krajową Nr 91 z węzłem autostradowym A-1 i A-2.

 

Herb Gminy Ozorków

Herb Gminy Ozorków

 Herbem gminy Ozorków jest tarcza podzielona pionowo na dwa pola, jedno w kolorze niebieskim, drugie w kolorze zielonym. Na polach równomiernie jest umieszczona biała podkowa zwrócona ku dołowi tarczy. Na podkowie znajdują się po trzy ufnale na każdym polu i w kolorze danego pola. Herb utrwalony jest w załączniku do Statutu Gminy Ozorków zatwierdzonym Uchwałą Rady Gminy Ozorków nr 12/85/03 z dnia 29 października 2003 r.

 

Przemysł

Na terenie gminy Ozorków nie działają przedsiębiorstwa państwowe. Dominującą formą prawną podmiotów gospodarczych jest własność prywatna w postaci zakładów osób fizycznych i spółek cywilnych. Pod względem ilości prym wiodą jednoosobowe podmioty zajmujące się handlem obwoźnym. Kolejne to usługi transportowe, budowlane i handel detaliczny wraz z małą gastronomią. Ilość podmiotów funkcjonujących w tej sferze jest względnie stabilna. Podobną tendencję można zauważyć w przypadku podmiotów zajmujących się budownictwem, co sugeruje stabilną koniunkturę w tej branży.
Formy prowadzenia działalności gospodarczej istniejące na terenie gminy Ozorków są charakterystyczne dla realizacji przedsięwzięć ekonomicznych na niewielką skalę. Działalność ta realizowana jest głównie przez podmioty niewielkie zarówno pod względem zatrudnienia, jak i kapitałowym, a rodzaje podejmowanej aktywności gospodarczej nie wymagają dużych nakładów inwestycyjnych na ich prowadzenie.

Komunikacja

Ogólna sieć dróg gminnych wynosi 166 km, w tym około 100 km o nawierzchni bitumicznej (5,1 km wybudowane przed 1990 rokiem). W Sokolnikach Lesie znajduje się 119 ulic. Główne ulice posiadają nawierzchnię bitumiczną.
Z uwagi na leśny i rekreacyjny charakter tej miejscowości, pozostałe ulice są drogami gruntowymi. Duże zróżnicowanie w natężeniu ruchu (małe w okresie jesienno-zimowym, średnie w okresie wiosenno - letnim, wzrastające do dużego w weekendy) wymaga szczególnego planowania przebudowy ulic w tej miejscowości
Przebudowa ponad 100 km dróg gminnych w ciągu dwudziestu trzech lat to wyraz dążenia władz samorządowych do tworzenia warunków wspierających procesy inwestycyjne i rozwój gospodarczy. Celem nadrzędnym samorządu była, i jest dalsza, konsekwentna poprawa stanu infrastruktury drogowej, co w sposób zdecydowany wpłynie pozytywnie na podniesienie standardu połączeń komunikacyjnych z drogami powiatowymi, wojewódzkimi i drogą krajową, poprawi jakośćżycia mieszkańców gminy, ochroni środowisko oraz zwiększy atrakcyjność inwestycyjną gminy.

Opieka medyczna

Opiekę zdrowotną zapewniają mieszkańcom gminy trzy ośrodki zdrowia: w Leśmierzu, Sokolnikach Parceli i Solcy Wielkiej. W chwili przejęcia tych placówek przez gminę w 1993 r., budynki były w bardzo złym stanie. Dzisiaj obraz ten przedstawia się zupełnie inaczej. Wszystkie placówki wyposażono w nowoczesny sprzęt medyczny, a stan techniczny budynków jest bardzo dobry. Mieszkańcy mogą korzystać z kompleksowych usług medycznych świadczonych przez Gminny Zespół Ośrodków Zdrowia, którego dyrektorem od 1998 r. jest Małgorzata Dudek - Żytko. Na terenie gminy funkcjonują trzy apteki: w Sokolnikach Parceli, Sokolnikach Lesie i Leśmierzu. Dwie z nich działają przy ośrodkach zdrowia.

Opieka Społeczna

Instytucją polityki społecznej państwa, która realizuje zadania pomocy społecznej w gminie Ozorków, jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Ozorkowie. W OPS w Ozorkowie funkcjonują cztery działy organizacyjne: pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i finansowo-księgowy. W gminie funkcjonują trzy punkty przyjęć: w Solcy Wielkiej, Sokolnikach Parceli oraz Leśmierzu. Mieszkańcy gminy Ozorków mogą korzystać z zasiłków stałych lub okresowych, przeznaczonych dla osób pełnoletnich, ale niezdolnych do pracy z powodu wieku, choroby, niepełnosprawności lub bezrobocia. Priorytetowym zadaniem gminy w zakresie pomocy społecznej jest działalność socjalna. Dotyczy ona niemal każdej rodziny zgłaszającej się po pomoc. Jest to jedna z bardzo ważnych, pracochłonnych i trudnych form pomocy, gdyż polega na wzajemnym zaufaniu i współpracy pracownika socjalnego z osobą potrzebującą pomocy.

Oświata

Po reformie systemu oświaty od 1999 r. funkcjonują w gminie Ozorków trzy szkoły podstawowe i trzy gimnazja skupione w zespołach szkół w miejscowościach Leśmierz, Modlna i Solca Wielka. Ponadto gmina prowadzi jedno przedszkole publiczne w Leśmierzu. Placówki oświatowe prowadzone przez gminę są bezpieczne, przyjazne dla młodzieży, rodziców i środowiska. Dzięki staraniom gminy Ozorków budynki szkół i przedszkola są nowoczesne, po termomodernizacji i remontach, posiadają dostęp do Internetu, dobrze wyposażone klasopracownie, centra informatyczne i zaplecza sportowe z salami gimnastycznymi. Szkoły i przedszkole w gminie Ozorków realizują zadania oświatowe we wszystkich obszarach kształcenia: dydaktycznym, wychowawczym i opiekuńczym. Wyniki sprawdzianów zewnętrznych świadczą o sukcesach szkół i uczniów. Absolwenci kontynuują dalszą naukę w szkołach średnich ogólnokształcących lub zawodowych. Powracają jednak do swoich pierwszych szkół na organizowane spotkania po latach. W trudnej pracy wychowawczo-opiekuńczej wspiera szkoły organ prowadzący. Gmina Ozorków rok rocznie inwestuje w remonty i wyposażenie szkół. Finansuje dodatkowe zajęcia i kompetentną opiekę psychologiczno-medyczną.

Kultura 

12 lutego 1985 r. na mocy Uchwały Gminnej Rady Narodowej w Ozorkowie utworzono Gminny Ośrodek Kultury (dalej: GOK) z siedzibą w Domu Ludowym. Od 1996 roku budynek stał się mieniem komunalnym gminy Ozorków. Najważniejszym motorem rozwoju Gminnego Ośrodka Kultury było, i jest, społeczeństwo gminy Ozorków, które, uczestnicząc w życiu kulturalnym, kultywuje przeszłość i buduje przyszłość regionu. Społeczność kształtuje obraz kultury w gminie, a Gminny Ośrodek Kultury, przy poparciu władz samorządowych, stara się sprostać wymaganiom i potrzebom jej mieszkańców. Gminny Ośrodek Kultury w Leśmierzu aktywnie współpracuje z działającymi na terenie gminy15 kołami gospodyń wiejskich z miejscowości: Śliwniki, Solca Wielka, Borszyn, Solca Mała, Tkaczew, Cedrowice Parcela, Parzyce, Leśmierz, Tymienica, Skotniki, Małachowice Gminny Ośrodek finansuje i opiekuje się Młodzieżowym Zespołem Folklorystycznym, działającym przy Zespole Szkół w Modlnej. Jest to ludowy zespół pieśni i tańca, który istnieje od 15 lat.
Przy Gminnym Ośrodku Kultury działają: sekcje tańca towarzyskiego w Leśmierzu i Modlnej, sekcja tańca narodowego w Leśmierzu, Młodzieżowy Zespół Wokalno-Instrumentalny, Kapela Podwórkowa, Orkiestra Dęta Ochotniczej Straży Pożarnej w Solcy Wielkiej, sześć amatorskich zespołów śpiewaczych, cztery kapele ludowe. Ośrodek prowadzi dwa ogniska muzyczne dla dzieci i młodzieży zainteresowanych nauką gry na instrumentach (w Leśmierzu i Solcy Wielkiej). Cotygodniowe zajęcia odbywają się pod opieką instruktorów w GOK, w szkołach i budynkach komunalnych gminy, zwanych świetlicami wiejskimi.