gmina@ug-ozorkow.pl
42 277 14 44
    • Contrast
    • Layout
    • Font
Gmina Ozorków
  • Strona Główna
  • Urząd
    • Druki do pobrania
    • Referat Ochrony Środowiska , Rolnictwa i Gospodarowania Mieniem
    • Referat Inwestycji, Infrastruktury i Funduszy Europejskich
    • Referat Oświaty, Spraw Obywatelskich, Kultury i Sportu
    • Referat Finansowy
    • Samodzielne stanowiska
  • Kultura i Oświata
    • Szkoła Podstawowa im. Stanisława Jachowicza w Leśmierzu
    • Szkoła Podstawowa im. 17 Wielkopolskiej Dywizji Piechoty w Modlnej
    • Szkoła Podstawowa im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Solcy Wielkiej
    • Gminne Przedszkole w Leśmierzu
    • Gminny Ośrodek Kultury w Leśmierzu
    • Biblioteki Gminy Ozorków
  • Zdrowie i GOPS
    • Gminny Zespół Ośrodków Zdrowia Gminy Ozorków
    • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Kontakt

Rusza modernizacja: aż pięć naborów wniosków w jednym terminie

arimr wnioski 21

Od 21 czerwca 2021 r. można ubiegać się o wsparcie finansowe na "Modernizację gospodarstw rolnych", i to we wszystkich pięciu jej obszarach. Wnioski Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje do 19 sierpnia 2021 r.

Po raz pierwszy w tym samym terminie można składać wnioski o przyznanie pomocy dotyczące wszystkich obszarów wsparcia w ramach "Modernizacji gospodarstw rolnych", tj.: rozwój produkcji prosiąt (obszar A); rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B); rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C); inwestycje związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) oraz nawadniania w gospodarstwie.

Wysokość i poziom pomocy

Limity wsparcia, jakie można otrzymać w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynoszą:

• rozwój produkcji prosiąt (obszar A) – 900 tys. zł;
• rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) – 500 tys. zł;
• rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) – 500 tys. zł;
• inwestycje związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) – 500 tys. zł, przy czym w przypadku inwestycji niezwiązanych bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażeniem lub budową, lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach maksymalna wysokość pomocy wynosi 200 tys. zł;
• nawadnianie w gospodarstwie – 100 tys. zł.

Pomoc na „Modernizację gospodarstw rolnych” we wszystkich obszarach jest, co do zasady, przyznawana w postaci dofinansowania wydatków przeznaczonych na realizację danej inwestycji. Standardowo wynosi 50 proc. poniesionych kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy o wsparcie ubiega się młody rolnik lub gdy robi to wspólnie kilku rolników, poziom dofinansowania jest wyższy i wynosi 60 proc., z tym że w przypadku inwestycji w nawadnianie o pomoc nie może ubiegać się wspólnie grupa rolników.

Czytaj więcej: Rusza modernizacja: aż pięć naborów wniosków w jednym terminie

Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zgierzu

ikona pdf - Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zgierzu

ikona pdf - Apel do hodowców trzody chlewnej 

Już od 1 lipca obowiązek składania deklaracji do CEEB

Już 1 lipca rozpoczyna się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Deklarację można złożyć w prosty sposób przez Internet, nie wychodząc z domu. Wystarczy, że posiada się Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e-dowód. Jeżeli nie masz dostępu do Internetu deklarację możesz złożyć osobiście w urzędzie właściwym dla lokalizacji zgłaszanej nieruchomości albo wysłać do urzędu listem poleconym.
Na wysłanie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw eksploatowanych przed 1 lipca 2021 r.
W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r. będzie to 14 dni od instalacji źródła ciepła lub spalania paliw.

Deklaracja zawiera takie informacje jak:

  • Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
  • Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw.
  • Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy
  • Adres e-mail również opcjonalnie
  • Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.

Więcej informacji, w tym druki deklaracji, pod linkiem

Apel do odbiorców wody podłączonych do wodociągów, o ograniczenie poboru wody do celów bytowych i oszczędne gospodarowanie wodą

W związku z występującymi ekstremalnie wysokimi temperaturami, powodującymi bardzo duże zużycie wody na poziomie maksymalnych wydajności ujęć wody i w efekcie spadki ciśnienia wody w wodociągu, mogące spowodować okresowe przerwy w jej dostawie do części odbiorców, w trosce o byt naszych odbiorców zwracamy się z apelem o racjonalne i oszczędne gospodarowanie wodą. W szczególności apel ten kierujemy do osób przebywających w miejscowościach: Sokolniki Las, Aleksandria, Katarzynów, Helenów, zaopatrujących się w wodę ze stacji wodociągowej Sokolniki-Las. Prosimy o korzystanie z wody z sieci wodociągowej wyłącznie do niezbędnych celów bytowych i powstrzymywanie się od podlewania trawników, ogródków, upraw działkowych, rolnych, sadowniczych, mycia samochodów, napełniania przydomowych basenów, podłączania kurtyn wodnych itp. Tylko takie ograniczenia mogą zapewnić odpowiednie ciśnienie wody w wodociągu oraz nie spowodują przerw w jej dostawie użytkownikom sieci wodociągowej oraz powstania deficytu wody. Oszczędzanie wody jest również niezbędne w celu zapewnienia odpowiedniego ciśnienia w hydrantach na potrzeby ochrony przeciwpożarowej.

BAKUPI Sp. z o.o. z s. Boczki
Eksploatator sieci i urządzeń wodociągowych
na terenie gminy Ozorków

„Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”

W związku ze wznowieniem naboru wniosków do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie jednostek samorządu terytorialnego w ramach programu pn. „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, uprzejmie informuję, że Gmina Ozorków planuje ubiegać się o to dofinansowanie.

Program obejmuje: odbiór odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag używanych w gospodarstwach rolnych.
Rolnicy zainteresowani usunięciem folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej będą zobowiązani we własnym zakresie dostarczyć ww. odpady na teren PSZOK w Modlnej w terminie, o którym będziemy informować telefonicznie.

Warunkiem udziału w Programie jest złożenie formularza zgłoszeniowego wraz z klauzulą RODO w terminie do dnia 15 lipca 2021 r. w Urzędzie Gminy Ozorków w pokoju nr 6 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Formularze dostępne są w urzędzie (pokoju nr 6) oraz w zakładce druki do pobrania.

Informacja dotycząca programu pod nr telefonu 42 277 14 44 wew. 127

Złożenie niniejszego wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem 100% dofinansowania. Wnioski będą realizowane w kolejności zgłoszenia do wyczerpania limitu środków w uzyskanej dotacji.
Informujemy, że złożenie formularza nie stanowi zobowiązania mogącego być podstawą roszczeń. Dofinansowanie nastąpi w przypadku gdy Gmina Ozorków otrzyma dotację na zadanie z zakresu usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz po przeprowadzeniu wyboru wykonawcy zadania.

Spis Powszechny 2021

spis czerwiec 21

Modernizacja gospodarstw: pięć naborów wniosków w jednym terminie

Od 21 czerwca 2021 r. można ubiegać się o wsparcie finansowe na „Modernizację gospodarstw rolnych”, i to we wszystkich pięciu jej obszarach. Wnioski Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała do 19 sierpnia 2021 r.

Po raz pierwszy odbędą się w tym samym terminie nabory wniosków o przyznanie pomocy dotyczące wszystkich obszarów wsparcia, tj.: rozwój produkcji prosiąt (obszar A), rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) oraz rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) a także obszaru związanego z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększeniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu (obszar D) oraz nawadniania w gospodarstwie.

Limity wsparcia, jakie można otrzymać w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynoszą:

• rozwój produkcji prosiąt (obszar A) – 900 tys. zł;
• rozwój produkcji mleka krowiego (obszar B) – 500 tys. zł;
• rozwój produkcji bydła mięsnego (obszar C) – 500 tys. zł;
• racjonalizacja technologii produkcji, wprowadzenie innowacji, zmiana profilu produkcji, zwiększenie skali produkcji, poprawa jakości produkcji lub zwiększenie wartości dodanej produktu (obszar D) – 500 tys. zł, przy czym w przypadku inwestycji niezwiązanych bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażeniem lub budową, lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach maksymalna wysokość pomocy wynosi – 200 tys. zł;
• nawadnianie w gospodarstwie – 100 tys. zł.

Pomoc na „Modernizację gospodarstw rolnych” we wszystkich obszarach jest, co do zasady, przyznawana w postaci dofinansowania wydatków przeznaczonych na realizację danej inwestycji. Standardowo wynosi 50 proc. poniesionych kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy o wsparcie ubiega się młody rolnik lub gdy robi to wspólnie kilku rolników, poziom dofinansowania jest wyższy i wynosi 60 proc.

Czytaj więcej: Modernizacja gospodarstw: pięć naborów wniosków w jednym terminie

Komunikat

Od dnia 7.06.2021r. Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie wznawia bezpośrednią obsługę klientów z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie będzie czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 8:00-14:30

Obowiązuje ograniczenie liczby osób przebywających na terenie Punktu (jedna osoba na jedno stanowisko pracy) .

Klienci przychodzący do Punktu muszą być wyposażeni w środki ochrony indywidualnej, a przed wejściem zobowiązani są zdezynfekować ręce.

Klienci, którzy nie będą zasłaniali ust i nosa w sposób określony w aktualnych rozporządzeniach nie zostaną obsłużeni na terenie Urzędu.

  • Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie będzie prowadził sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
  • Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
  • Wnioski dotyczące wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej są przyjmowane tylko w formie elektronicznej poprzez stronę www.praca.gov.pl
  • Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl

Jeżeli nie ma konieczności przyjazdu do Urzędu w dalszym ciągu rekomendujemy kontakt przede wszystkim telefoniczny i e-mailowy.

Przesyłanie  pism:

  • drogą  elektroniczną  na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • za pośrednictwem  elektronicznej  skrzynki  podawczej e-PUAP „pismo ogólne do podmiotu publicznego" /PUPZgierz/skrytka oraz „pismo ogólne do urzędu" /PUPZgierz/SkrytkaESP
  • pocztą tradycyjną  na adres : Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10, 95-100 Zgierz

Jak bezpiecznie się spisać? Porady spisowe dla seniorów

 

Spis MAJ

 

Informacja do podmiotów zobowiązanych do wpłat na fundusz promocji produktów rolno-spożywczych

ikona pdf - Informacja do podmiotów zobowiązanych do wpłat na fundusz promocji produktów rolno-spożywczych

Loteria Narodowego Spisu Powszechnego

spis 21

Strona 14 z 29

  • 9
  • ...
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • ...
  • 16
  • 17
  • 18

Władze i Rada Gminy

  • Władze Gminy Ozorków
  • Rada Gminy Ozorków
  • Sesje Rady Gminy
  • Komisje Rady Gminy

Gmina Ozorków

  • Planowanie przestrzenne
  • Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
  • Druki do pobrania
  • KGW
  • Informacja dotycząca cyberbezpieczeństwa
  • Gmina Ozorków
  • Raport o stanie Gminy Ozorków
  • Składy osobowe Jednostek Pomocniczych
  • Komunikaty
  • Petycje
  • Atrakcje w Gminie Ozorków
  • OSP Gminy Ozorków
  • KGW Gminy Ozorków
  • Sport
  • Koła Łowieckie
  • ROLNICTWO - Komunikaty
  • Ochrona ludności
  • Deklaracja dostępności cyfrowej
  • Koordynator dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

e-Urząd

 

epodatki


pl edu

Platforma edukacyjna


map gmozo

Zagospodarowanie przestrzenne


 

 

Prawo Gminne

  • Przetargi
  • Przetargi - Nieruchomości
  • Uchwały
  • Zarządzenia Wójta

Prawo RP

Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej

Monitor Polski

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego

Konstytucja RP

 

   paragraf

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej

 

eu m

 

Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Ozorków

 

epuap

  

Sesja Rady Gminy Ozorków

   Transmisja Rady Gminy Ozorków

        Gminny kanał Youtube


CEiDG

Plan Gospodarki Niskoemisyjnej Gminy Ozorków

 

fund ue

           Fundusze zewnętrzne

 

logo lom

         Informacje o konkursach

 

 

Kontakt

ul. Wigury 14, 95-035 Ozorków

tel.: +42 277 14 44, +42 277 14 45,

fax.: +42 277 14 49,

gmina@ug-ozorkow.pl

Dane

Gmina Ozorków
NIP: 732-215-05-42
REGON: 472057796

Mapa

Wszystkie prawa do treści ZASTRZEŻONE - Gmina Ozorków 2021r.

Joomla Templates by Joomla-Monster.com
Back to top